Be Well

İzole olanlara günlük tavsiyeler

Son birkaç gündür birbirimize en çok sorduğumuz soru belki de “Nasılsın”. Peki, aslında gerçekte nasılız? 
Reading time 4 minutes

Dış dünyayla ve sevdiklerimizle olan fiziksel temasımızı minimalize edip kendimize bir izolasyon çemberi örüyoruz. Uzaktaki sevdiklerimizle görüntülü konuşma üzerinden selamlaşıp iletişim öngörülerimize biçim vermeye çalışıyoruz. Evdeki iç içe kümemizde beraber kaldığımız insanlarla belki de günlük iş bölümlerini paylaşıp Netflix’te sıraya düşen filmleri izlerken birbirimize eşlik ediyoruz. Telefon diyaloglarımızda ve evde geçirdiğimiz zaman dilimlerini paylaştığımız yakınlarımızla aramızda türeyen ilk soru “Nasılsın” oluyor. 

Şehir hayatının seküler devinimindeyken yetişmeye çalıştığımız vapur saatleri, öğle araları ve iş bitimi tarihleri yerini uzun alışveriş listeleri, dışarı çıkmadan önce takmamız gereken eldivenler ve sosyal mesafe gibi önlem methodlarına bıraktı. Uyku vaktinin geldiğini anons eden alarmlar, uyku kaçıran ve biraz daha köşeye sıkıştıran COVID-19 bildirimlerine dönüştü. Aslında kimi zaman bu tam zamanlı hayat diliminden sıyrılmanın getirdiği beklenmeyen bir dinginliği gün içinde yakalıyor olsak da, hayatta kalmaya ve sağlık sistemini güçlü tutmaya direkt olarak odaklandık. Zihnimizde biriken stres baloncuklarını def edebilmek zor ancak evde kaldığımız süre içerisinde psikolojik olarak kendimizi izolasyona ve karantinaya hazırlamamız gerektiğini söylüyor uzmanlar. Bu süreci ve yeni yaşam standartlarını benimsemek için işe yarayan birkaç tavsiyeyi Be Well ekibi sizin için derledi! 

1. Evde oturanlara ilk tavsiyemiz, Youtube’un tuhaf ve bir o kadar ilgi çekici, belki de absürt çevrimiçi eğitim videolarına katılmak. Emin olun, bunlardan çok fazla var. 

2. Normalde asla seçmeyeceğiniz filmlerden bir liste yapmak da size iyi gelebilir. Bir film sitesine girip birkaç filmden oluşan bir liste, belki de perspektifinizi değiştirecek kadar etkili olabilir. 

3. Mail kutunuza düşen ve asla açmadığınız mesajları silin, ardından aboneliğinizi kaldırın. Elleriniz konusunda hijyenik olmanız gerektiği kadar zihniniz için de olun! 

4. Hepimizin başucunda biriken, okumayı ertelediği kitaplar muhakkak vardır. Kanepede uzanıp düşüncelere dalmaktansa kitap okuyun! 

5. İkinci bir Instagram kimliği oluşturarak yaratıcı bir hesap üretmek de bir fikir. Aşçılık yeteneklerinizi, film eleştirmenliğinizi veya moda seçkilerinizi yüklediğiniz kişisel bir alan yaratmak sizi besleyebilir! Ya da yalnızca birilerine bakış atın. (Selam Stalker)

6. Evinizi detaylı temizleyin. Biraz daha iç rahatlatıcı olabilir. 

7. Hazır eve birden fazla gıdayı depolamışken tarif deneyin! Abur cubura ya da makarnaya öncelik vermeyin. Sağlıklı tariflere şans verin! 

8. Alışkanlıklarınızı değerlendirmek için harika bir fırsat! Uykunuzu düzenleyin, meyve yiyin ya da bitkisel sütlerden tercih ederek kahvenizi yapın! 

9. Ya da hiçbir şey yapmayın. Kendinize zaman tanımak için oldukça uzun bir süreniz var! Dinginliği yakalamak için tüm ekranlardan uzaklaşmak, yatakta yorgana dolanmak ve vücut ritminizi anlamanın en önemli olduğu zaman dilimindeyiz! Boşluğun keyfini sürün, çoraplarınızla evin içinde dolanın, üşüyünce kalorifere uzatın. Basitlik her zaman iyi gelir! 

Tags

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler