Be Well

4 adımda daha mutlu olmak

Kalıcı mutluluk için izleyebileceğiniz Budist David Michie onaylı 4 adımı sizinle paylaşıyoruz.
Reading time 4 minutes

Bazı insanlar gün içerisinde ne kadar telaşlı olurlarsa olsunlar, onları üzgün ya da sinirli görmeyiz. Telefon ekranının kırılması, yetişmesi gereken işlerle boğuşmak, birisiyle kavga etmek, kuaförden çıkıp yağmura yakalanmak... Bu gibi sebepler bazı insanlara göre çileden çıkmak için yeterli olsa da mutlu olmak için bu gibi olaylardan minimum seviyede etkilenmek sandığımızdan çok daha önemli. Peki “Zen” (iyi, mutlu ve erdemli bir insan) olmanın sırrı nedir hiç düşündünüz mü? Yanıtınız hayır ise söyleyeceklerimiz sizin için.

Budist uygulayıcı ve kurumsal iletişim danışmanı David Michie, uzun bir süredir “Nasıl daha mutlu olunabilir?” sorusunun yanıtını arıyor. Michie, insanların hayatında yapacağı birkaç değişiklik ile hayata daha güzel bakabileceğini ve dünyanın sanıldığı kadar stresli ve kötü bir yer olmadığını söylüyor. O halde gelin David Michie’nin mutluluk anahtarları nelermiş yakından bakalım.

Güne iyi düşüncelerle başlayın

Birçoğumuz özellikle işe ya da okula gitmemiz gereken bir güne uyandığımızda hayata her zamankinden çok daha negatif bakıyoruz. Yataktan kalkmaya çalıştığımız süre içerisinde, zihnimizde hayatı hiç olmadığı kadar sorguluyoruz. Michie’ye göre uyandığımız zaman kendimizi kötü düşüncelerden uzaklaştırmalı ve gün içerisinde yapmamız gerekenleri düşünerek kendimizi mutsuzluğa sürüklemek yerine, anı yaşamalı ve biraz sonra içeceğimiz taze kahvenin hayalini kurmalıyız. Ayrıca, sabah uyanır uyanmaz sosyal medya hesaplarını kontrol etmek ve gündemde nelerin olup bittiğine göz gezdirmek de kötü bir başlangca neden olabiliyor.

Sizi mutlu eden küçük şeylerden maksimum keyif alın

Sabah uyanmak, kahvaltı yapmak, kahve içmek, işe ya da okula gitmek, çalışmak, akşam eve geri dönmek, yemek yemek, duş almak ve uyumak. Tüm günün geneline baktığımızda tüm bu işleri otomatik yaptığımızı görürüz. Ancak Michie, rutin hayattan dahi keyif alınabileceğini söylüyor. Kahvenizin her yudumuna odaklanın mesela. Onu içtiğiniz anların keyfini çıkarmaya bakın. Ya da duş almak sizin için bir zorunluluk olmaktan çıksın. Onu biraz rahatlamak için yaptığınız bir meditasyon gibi düşünün. İş çıkışınızda, yaşadığınız stres ya da zorluk her ne olursa olsun geride bırakın ve geçireceğiniz sakin dakikalara doğru ilerleyin. Kısacası her zaman bardağın dolu tarafına odaklanın.

İş arkadaşlarınız hakkındaki düşüncelerinizi değiştirin

Budistler dahi, uğraşmak istemedikleri insanlarla karşılaşabiliyor. Michie’ye göre mutlu olmanın anahtarından biri de yargı düşüncelerinden kurtulmak. İş arkadaşlarınızdan hoşlanmıyor olabilirsiniz ancak bu durumun sizi negatif yönde etkilemesinin önüne geçebilirsiniz. Kendinize en yakın gördüklerinizden başlayarak merhamet ve doğallık duygularınızı açığa çıkarın. Zira Michie, daha mutlu olabilmenin en iyi yolu mutluluğu başkalarıyla paylaşmaktır diyor. Kısacası iş arkadaşlarının olumsuz yönlerini görerek kendinizi mutsuz hissetmek yerine iyi yönlerini keşfetmeye çalışın.

Günü huzurlu bitirin

Michie, her günü başladığı gibi bitirmeyi seviyor ve danışanlarına kısa bir meditasyon yapmalarını öneriyor. Bunu çok komplike bir şeymiş gibi düşünmeyin. Uyumadan 1 saat önce kendinizi teknolojik aletlerden soyutlayın ve hayatınızdaki iyi şeyleri düşünmeye odaklanın. Bu zamanı bir şeyler okuyarak, evcil hayvanınızla oynayarak ya da ailenizle akşam sohbeti yaparak geçirebilirsiniz. Zira mutlu olmanın en önemli anahtarlarından birinin de “kaliteli zaman” olduğunu unutmamalısınız.

Tags

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler