Be Well

Alternatif C vitamini takviyeleri

C vitamini bizim en büyük arkadaşımız.
Reading time 3 minutes

COVID-19 salgını üzücü bir şekilde artıyor. Mevsim değişimi ise soğuk algınlığı sezonunu açıyor. Bu nedenle hem kendimizi hem de çevremizi hastalıklara karşı korumak adına bağışıklık sistemimizi güçlendirmek adına proaktif önlemler almak zorundayız. Neyse ki bağışıklık sistemimizi güçlü tutmanın anahtarı tabağınızda ve hatta dolabınızda. İyi hijyen, yeterli uyku ve dengeli beslenme olabilecek enfeksiyonlara karşı vücudumuzu koruma altına almanın en etkili yolu. Özellikle de çeşitli mineral ve vitaminlerden oluşan dengeli beslenme. C vitamini ile probiyotikler bu korunma işlemimizde yol arkadalarımız oluyor. Vücudumuz C vitamini üretemediği için ise takviye almak zorundayız. Takviye olarak alınacak C vitaminin ise teminini 3 basit yolla sağlarız.

Genellikle söz konusu C vitamini olduğu zaman herkes bu vitaminin narenciyelerden sağlandığını sanır. Oysa ki yeşil yapraklı sebzeler de yüklü bir C vitamini deposu. Bağışıklığımızı destekleyen mineralleri de içinde barındıran yeşil yapraklı sebzelere ise örnek olarak Brüksel lahanası, brokoli ve tabiki ıspanak verebiliriz. Bu sebzeler günlük C vitamini dozunun uyüzde 130’una yakın bir kısmını tek başlarına sağlayabiliyorlar.

Ayrıca asidik yapıları nedeniyle urunçgiller birçoğumuzun midesinde sorun yaratabiliyor. Bu nedenle eğer C vitamini bu besinlerden almayı tercih ediyorsanız ve mide sorunu yaşıyorsanız, sizlere önerimiz: Smoothie'ler. Sabahları şeker içermeyen, doğal meyve şekeriyle hazırlanmış smoothie tarifleri içerisine çilek, portakal ya da mango ekleyerek günlük C vitamini dozajının yüzde 15 gibi bir kısmını edinebilirsiniz. Üstelik tadını anlamanıza imkan vermeden Ispanak ile renklendirdiğiniz smoothie tam bir vitamin deposu olabilir. Sosyal uzaklaşma döneminde aileler için çocuklarıyla smoothie hazırlamak ise güzel bir aktivite olarak kenara not düşülmeli.

Günümüzde rafine şeker içeren tatlılardan uzak durmaya çalışsak da doğal içeriklerle hazırlanmış bir tatlı yüklü bir C vitamini deposu haline çevrilebilir. Probiyotik özelliğe sahip yoğur ile birlikte tüketebileceğiniz çilek ya da mango örneğin... Bu karışım günlük ihtiyacınız olan vitamin yüzde 130’una yakın bir kısmını karşılıyor. Üstelik bu kaseleri biraz derin dondurucuda beklettiğinizde çocuklarınıza alternatif dondurma bile hazırlamış oluyorsunuz. Hangi çocuk dondurmaya hayır diyebilir ki?

Be Well türkiye, Sosyal Uzaklaşma’yı destekliyor. Bizler de evlerimizden bu ve benzeri içerikleri sizlere sunmaya devam edeceğiz. Geleceğimiz için uzaklaşalım.

Fotoğraflar:  Getty Images Türkiye ve Unsplash.com

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler