Be Well

Cilt tipine göre beslenme

Cilt sorunlarınızı krem kullanmak yerine içeriden tedavi etmenin yolları...
Reading time 2 minutes

Cilt tipinize göre beslenme rutininizi değiştirin, cildinizi içeriden onarın.

KURU CİLT

Genellkle vücudun ihtiyacı olan temel yağ asitlerinin eksikliğinden meydana geliyor. Bu yüzden iyi yağ asitlerini tüketirken cimrilik yapmamalı, bol bol A ve E vitaminli besinler tüketmelisiniz.

ÖNERİLER: Somon, tuna gibi yağlı balıklar, sert kabuklu yemişler, tatlı patates, avokado, salatalık, keten tohumu, zeytinyağı.

YAĞLI CİLT

Son zamanlarda tüm dünyada anti-akne diyeti yükselişte. Yapılan araştırmalar süt ürünleri ile ekmek, pirinç gibi glisemik indeksi yüksek besinler tüketmenin gözenekleri tıkadığını gösteriyor. Akne oluşumunu en aza indirmek adına bu gıdalardan uzak durmalı ve omega-3 içeren besinlere yönelmelisiniz. 

ÖNERİLER: Soya, likit yosunlar, keten tohumu, yeşil lifli sebzeler, su feresi ve fındık.

SOLGUN CİLT

Yapılan araştırmalar sağlıkla parıldayan bir cilde sahip olmanın yolu sağlıkı bir sindirim sistemine sahip oklmaktan geçtiğini gösteriyor. Beslenme programınızda yapacağınız küçük değişimler ve yapılan bir detoks programı ile cildinize kaybettiği ışıltıyı geri kazandırabilirsiniz. 

ÖNERİLER: Rengarenk meyve ile sebzeler, fındık ve temel yağ asitleri için balık yağı, bitter çikolata.

İNCE ÇİZGİLER VE KIRIŞIKLIKLAR

Günlük serbest radikaller cilde saldırarak kolajen ile elastikiyetin kırılmasına neden oluyor. Bu tip sorunlarda antioksidanlar cilde dolgunluk kazandıran dokuların tedavi edilmesi konusunda oldukça etkili olduğu görülüyor.

ÖNERİLER: Kuru erik, kuru üzüm, yabanmersini, lahana, çayüzümü, ıspanak ve Brüksel lahanası gibi antioksidan oranı yüksek besinler tüketmelisiniz.

 

Tags

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler