Be Well

Doğru marka seçimi

"İyi Yaşam Markaları" araştırması alışveriş alışkanlıklarımızı etkileyebilir mi?
Reading time 4 minutes

Küreselleşen dünya ile değişen tüketim alışkanlıklarımız, markalara olan yönelimimizi etkiliyor elbette. Artan çeşitlilik ve ürün skalası ile birlikte alışveriş yaptığımız ürünler ve bu ürünleri sunan markalar arasında seçim yapmak da bir o kadar zor oluyor. Sadece ekonomik ve sosyal nedenlerle değil, kolektif refah için de seçimlerini gözden geçiren bir tüketici profili var karşımızda.  Bu anlamda kişi davranışlarını incelemek ve tüketicileri anlamak ise markalara düşüyor. Tüketici açısından, iyi yaşamı tanımlaması ve iyi yaşamı şekillendiren değerleri ortaya koymasıyla öne çıkan markaları belirleyen bazı araştırmalar yapılıyor.

Bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen “Türkiye İyi Yaşam Araştırması” tüketicilerin alışkanlıklarını ve yaşam tarzını inceleyerek en iyi markaları seçti. Nielsen, küresel markalar topluluğu Sustainable Brands Turkey için, Türk tüketicilerinin pek çok sektörde seçtiği markaları belirledi.

Dijital olarak gerçekleştirilen Sustainable Brands 2020 konferansında “Good Life Brand- İyi Yaşam” markaları açıklandı. Bu markalar, tüketicilerin en beğendiği, en sık alışveriş yaptığı isimler olabileceği gibi vizyonu ile de ön plana çıkabiliyor.  

İçinde Beyaz Eşya, Bankacılık, Perakende, Atıştırmalık, Süt ve Süt Ürünleri,Otomotiv, Ev Bakım Ürünleri, Telekomünikasyon, Teknoloji, Saç Bakım Ürünleri, Alkolsüz İçecek , Küçük Ev Aletleri, Cilt Bakım Ürünleri, E- ticaret, Hazır Giyim, Havayolu, Sağlık ve Sigorta gibi 18 sektörün bulunduğu araştırma tüketicilerin marka seçimi hakkında pek çok fikir veriyor. 

 

BEYAZ EŞYA KATEGORİSİ: ARÇELİK 

BANKA KATEGORİSİ: ZİRAAT BANKASI 

OTOMOTİV KATEGORİSİ: BMW 

TELEKOMÜNİKASYON KATEGORİSİ: TURKCELL 

PERAKENDE KATEGORİSİ: MİGROS 

E-TİCARET KATEGORİSİ: TRENDYOL 

SAÇ BAKIM KATEGORİSİ: ELİDOR 

SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ KATEGORİSİ: PINAR 

HAZIR GİYİM KATEGORİSİ: LC WAIKIKI 

TEKNOLOJİ KATEGORİSİ: SAMSUNG 

ATIŞTIRMALIK KATEGORİSİ: ÜLKER 

ALKOLSÜZ İÇECEK KATEGORİSİ: ÇAYKUR 

EV BAKIM KATEGORİSİ: OMO 

SİGORTA KATEGORİSİ: ANADOLU SİGORTA 

KÜÇÜK EV ALETLERİ KATEGORİSİ: ARÇELİK 

HAVAYOLU KATEGORİSİ: THY 

SAĞLIK KATEGORİSİ: ECZACIBAŞI 

CİLT BAKIM KATEGORİSİ: NIVEA 

 

Photos © Unsplash

Tags

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler