Be Well

Evde sağlıklı çalışmanın incelikleri

Sosyal izolasyon döneminde home-office çalışmak durumunda kalanlar için devamlılığı sağlamak ve sağlıklarını korumak için yapmak için birkaç öneri…
Reading time 2 minutes

Covid-19 salgının zorunlu kıldığı sosyal izolasyon ve karantina durumundan çoğu insan evlerinden çalışmaya devam etmeye başladı. Evde çalışmak ofiste çalışmaya göre daha avantajlı gibi görünse de birkaç dezavantajı da bulunuyor. Ofislerde uzun saatler oturarak çalışan insanlar için ortopedik sandalyeler, bilgisayar yükseltileri, bilek ve bel destekleri bulunur. Oturmanın yarattığı postür ve eklem problemlerinin önüne geçmek için kullanılan bu araçlar, evlerinde home-office çalışmaya geçenlerin şu sıralar en çok ihtiyacı olan gereçler olabilir. Evlerimizde bu tarz araçların olmamasıyla home-office yaşantımız sağlığımız için problemler yaratabilir. Duruş bozuklukları, sırt ve boyun ağrıları, kan dolaşımında azalma gibi problemler yaşama olasılığı artar. Kendi içinde bir hareket dinamiği bulunan ofis yaşantısını evde de sürdürebilmeniz için yapmanız gereken birkaç adım bulunuyor.

Çalışma alanı yaratın

Ofisteki masanızın aynısını yaratmanızı elbette istemiyoruz. Ama koltukta ya da yatakta çalışmak hem veriminizi düşürerek dikkat dağınıklığına yol açabilir hem de kan dolaşımınızı azaltabilir. Bu yüzden evde kendinize bir çalışma alanı yaratın. Cam kenarında, güneş alan bir yerde oluşturacağınız masanız daha rahat ve verimli çalışmanızı sağlar. Rahat bir sandalye ve bel desteği için yastığınızı unutmayın. Bilgisayarınızın altına birkaç kitap koyarak göz hizanıza yükseltin.

Programa uyun

Ofis yaşamınızda düzenli saatleriniz bulunuyordu. Mesai başlangıcı, öğle yemeği ve bitişi gibi. Bu saatleri evde de koruyun. Ofisteki rutininizi aralarda kahve ve çay molaları vererek devam ettirin. Böylelikle hem uyku düzeninizi bozmazsınız hem de disiplini elden bırakmamış olursunuz.

Hareket edin

Ofis ortamında oturmanın haricinde yine hareket ediyordunuz. Fotokopi çekmek, dosya bakmak için masanızdan kalkıyordunuz. Bu tür aktiviteler ev ortamında yarattığınız ofis için pek mümkün olmayacak. Bu yüzden eklem ağrılarını önlemek, kan dolaşımını hızlandırmak için her 30 dakikada bir ayağa kalkın ve iki dakika boyunca hareket edin. Evin içinde yürüyün ya da iki set squat yapın.

Tags

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler