Be Well

Süper besin: Atalık tohumlar

Varlıkları çok eski dönemlere kadar gitmesine rağmen, atalık tohumlar bozulmayan yapılarıyla revaçta. Bir de son derece sağlıklı besin değerleriyle…
Reading time 2 minutes

Binlerce yıldır yapısında herhangi bir değişikliğe ya da bozulmaya uğramadan günümüze gelebilmiş, üzerinde hiçbir şekilde oynanmayarak kimyasallara maruz kalmamış antik tahıllar ya da diğer adıyla atalık tohumlar, sağlık açısından çok yararlı. Bu sebeple de bir süredir son derece popüler. Pirinç ya da buğday gibi tahıllara kıyasla daha az işlendiğinden daha fazla mineral, vitamin ve lif içeriyor. O zaman atalık tohumlar hangileri öğrenmek ister misiniz?

Tef

Kuzey Afrika’ya özgü bir tahıl olan tef, en başta glütensiz olmasıyla öne çıkıyor. Tef tohumu demir açısından da diğer tahıllara göre daha zengin. Ayrıca güçlü bir protein kaynağı.

Frik

Kinoadan daha fazla life sahip olan frik ya da diğer adıyla freekeh, tek başına 15 dakika gibi kısa bir sürede pişirebildiği gibi çorba ya da salatalara eklenerek de tüketilebiliyor.

Darı

Porsiyon olarak bakıldığında 6 gram protein içeriyor. B1 ve B3 vitaminleri, bakır ve magnezyum açısından da güçlü. Yemek sonrası kan şekeri seviyesini azalttığı ortaya koyulan darı, pirince de güzel bir alternatif oluşturuyor.

Karabuğday

Tamamıyla glütensiz olan bir başka atalık tohum karabuğday… Vücuttaki iltihabı azalttığı ortaya konulmuş ve bununla birlikte sindirim sistemi için de faydalı. Kalp dostu olması da bir başka artısı.

Sorgum

Obeziteye yatkın kişilerin de tüketebileceği sorgum, belirli kanser türlerine karşı koruma sağlıyor. Demir, kalsiyum ve lif bakımından da diğer atalık tohumlar gibi zengin.

Amarant

Buğdaydan çok daha fazla lif oranına sahip amarant, bu sebeple bağırsak sağlığı için de önemli. Kötü kolesterol seviyelerinde de etkili bir rol oynayarak düşürülmesine destek oluyor. Hem un hem de tohum formuyla da pek çok şekilde kullanılabiliyor.

Kavuzlu buğday

Besin değerleri karşılaştırıldığında buğdayla oldukça benzerlik gösteriyor. Ancak çinko ve protein açısından daha zengin olma özelliği gösteriyor. Obezite, kalp hastalığı ve tip 2 diyabetten korunmaya yardımcı oluyor.

Tags

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler