Be Well

Yavaş moda: Mehtap Elaidi

Mehtap Elaidi’nin zarif silüetleri çevre dostu materyallerle buluşursa…
Reading time 7 minutes

Geçtiğimiz aylarda 14. sezonuyla ülkemizin yetiştirdiği önemli tasarımcı ve markaları izleme şansı bulduğumuz Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul’un daimi katılımcısı Mehtap Elaidi, çevre dostu olduğu kadar zariflikten de ödün vermediği yeni koleksiyonunu lanse etmişti. Koleksiyon her bakımdan yenilikçi bakış açısıyla ayakta alkışlandı. 2020 İlkbahar-Yaz sezonunun önemli trendlerine bakış attığımız moda haftası kapsamında saygı duyulan, inovatif çözümleriyle ünlü marka Lenzing Ecovero’yla işbirliği yapan Mehtap Elaidi ile sürdürülebilir modanın önemini ve de doğadostu hamlelerine dair oldukça doyurucu bir söyleşi gerçekleştirdik.

/

Sürdürülebilir Moda’ya verdiğiniz önemi biliyoruz ancak bize neden bu oluşumun modanın geleceği olduğundan bahseder misiniz?

Artık herkesin de bildiği gibi dünya nüfusu arttıkça kaynaklar gittikçe azalıyor ve çevre bilinci eskisinden de daha önemli. Tekstil sektörüne baktığımızda da çevreyi kirleten endüstrilerin başında geldiğini biliyoruz. Bu noktadan baktığımızda hem tekstil sektöründeki oyunculara hem de sokaktaki nihai tüketiciye çok iş düştüğünü düşünüyorum. Modadan vazgeçemeyeceğimize göre çevre dostu bir moda anlayışı artık bir alternatif değil tek çare gibi geliyor bana.

 

Bir koleksiyonun Sürdürülebilir Moda’ya hizmet ettiğini nasıl anlarız?

Ben olaya birkaç açıdan bakıyorum bu noktada. Elbette kullanılan elyaflardan kumaşların üretim sürecine kadar sürdürülebilir malzemeleri sürdürülebilir ortamlarda üretmek ilk akla gelen ama buna bence ayrıca perakende ve tasarım açısından da yaklaşmak gerekiyor. Bu da bize hızlı moda hakkında tekrar düşünülmesi gerektiğini söylüyor. Perakende markalarının burada önemi çok büyük. Tasarım açısından baktığımızda da aynı şey geçerli. Yapılan tasarımların da sürdürülebilir olması çok değerli. Sonuç olarak her sezon yapılıp altı ay içinde çöpe giden tasarımların sürdürülebilir bir zemine oturtulmasını çok önemsiyoruz Mehtap Elaidi markası olarak.

 

Mehtap Elaidi

LENZING™ ECOVERO™ tüm dünyanın saygı duyduğu inovasyonlara imza atıyor. Markanızla beraber kurduğunuz bu diyalog nasıl başladı?

Görüşmelerimize altı ay önce başladık ve acele etmeden projenin hakkını verecek şekilde hazırlanarak geçtiğimiz Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’da da kapsül koleksiyonu görücüye çıkardık.

 

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’da gerçekleştirdiğiniz sunum büyük yankı uyandırdı. Sezonsuz olduğu vurgulanan koleksiyondan biraz bahseder misiniz? İlham kaynağınız nedir?

İlham kaynağımız türleri kaybolmaya yüz tutmuş çiçeklerdi. Onları koleksiyonumuzun merkezine oturtarak Doğanın Renkleri Kaybolmasın sloganını benimsedik. Ağırlıklı olarak ECOVERO™ elyaflar kullanılarak üretilen kumaşlardan faydalandık ve kendi çalıştığımız desenleri bu kumaşlara bastırdık. Koleksiyonun sezonsuz olmasına dikkat ettik çünkü aynı zamanda sunumda gösterdiğimiz tüm ürünleri yanlarındaki QR kodları kullanılarak satın alınabilmesi olanağını da sunduk. Burada amaç yine sürdürülebilirliğe dikkat çekerek sunumdaki ürünlerin hemen satışa sunularak tekrar sisteme dahil edilmesiydi.

Proje kapsamında hayata geçirilen koleksiyonun Mehtap Elaidi çizgisine katkıda bulunduğunu düşünüyor musunuz?

Elbette. Biz her sezon koleksiyonlarımıza çevre dostu ürünler dahil etmek konusunda hassas davranırdık ama bu işbirliği ile birlikte kendi koleksiyonlarımızın da en az yüzde otuzunun bundan sonra bu tür kumaşlardan olması konusunda bir karar vardık.

 

Mehtap Elaidi kadınının Sürdürülebilir Moda’ya bakış açısı nasıldır?

Mehtap Elaidi kadını zaten her zaman stili trendlerin önüne koyan bir kadındı. Burada da değişen bir şey yok aslında sadece trendi yakalamak için değil ona kendinden bir şeyler katan kadınlarımıza uzun süre onlarla birlikte olabilecek kalite ve zamansızlıkta ürünler tasarlıyoruz.

 

/

Global bir akım olan “Şimdi Gör Şimdi Al” olarak lanse edilen koleksiyon ile ÇEKÜL’e nasıl destek oluyoruz?

Orada yapılan işbirliği gereği sürdürülebilirlik konusunun sadece bir başlık ve koleksiyon sunumu olarak kalmasından ziyade bir amaca da hizmet etsin istedik. İlk aklımıza gelen ÇEKÜL Vakfı olmuştu zaten. Koleksiyonun satışından elde edilen gelirin bir kısmı ÇEKÜL Bilgi Ağacının Ekim-Kasım-Aralık aylarında yürüteceği doğal ve kültürel miras eğitimlerine aktarıldı.

 

Upcycle Dönüştürme ise Sürdürülebilir Moda’nın bir diğer dalı olarak anılmaya başlandı. Yeni koleksiyonlarınızda bu dalı görme şansına erişme ihtimalimiz var mı?

Elbette çok uzun zamandan beri aklımızda olan bir hareketti aslında. 2007 senesinde Bostan Sokak’taki mağazamızda bu uygulamayı yapmıştık, tekrarlamak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. 2020 senesinde mutlaka böyle bir projeyle karşınıza çıkacağız.

 

Siz koleksiyonlarınızı sezon sonunda nasıl değerlendiriyorsunuz?

Biz bu işe başladığımız 2000 senesinden itibaren ürünlerimizin bir bölümünü ihtiyacı olabilecek kız çocuklarıyla paylaşıyorduk zaten. Bunun yanında şimdi online sitemizde ve Maçka’daki dükkanımızda her hafta zamansız ürünlerimizi çok sembolik fiyatlarla satışa sunuyoruz.

1576499093163463 mbfwi me x lenzing ecovero 51576499093490355 mbfwi me x lenzing ecovero 6
1576499093515768 mbfwi me x lenzing ecovero 71576499093491475 mehtap elaidi 1101
1576499093486822 mehtap elaidi 2473

Tags

sürdürülebilir-moda
mehtap-elaidi

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler