Be Well

Tatlı krizleriyle nasıl başa çıkılır?

Tatlıya düşkün müsünüz? Tatlı bir şeyler yediğinizde siniriniz geçiyor ve mutlu mu hissediyorsunuz? Karşınızda tatlı krizlerinin önüne geçebilmek için 10 sağlıklı adım…
Reading time 3 minutes

Bazen çikolataya direnemiyor ve bir paketi tek başına bitirebiliyorsunuz. Ya da gece koca bir dilim pastanın hayalini kurabiliyorsunuz. Tatlıya karşı koymak kimi zaman çok zor olabiliyor. Fakat bu ani gelen tatlı krizleri genellikle sağlıksız atıştırmalıklarla son buluyor. O hevesle yediğiniz çikolata kan şekerinizi arttırıyor ve yüksek kalori almanıza neden oluyor. Bu tatlı krizlerinin önüne birkaç adımla geçebilirsiniz.

1. Paketlenmiş yiyeceklerde gizli şekerler bulunur bu yüzden tercihinizi taze ve doğal yiyeceklerden kullanın. Bu, ani kan şekeri yükselmelerini ve düşüklüğü önleyerek kan şekerini düzenlemeye yardımcı olacaktır.

2. Her öğünde sağlıklı yağlardan aldığınızdan emin olun. Bu sizi daha uzun süre tok tutacak ve kan şekerini azaltmaya yardımcı olacaktır. Bir avuç fındık veya bir avokado yiyin ya da yemeğinizi hindistancevizi yağında pişirin.

3. Tarçın, karanfil, taze nane ve kakule gibi baharatları yemeklerinizde şeker yerine kullanın.

4. Dondurma yerine dondurulmuş meyveyi deneyin. Dondurulmuş muz, çilek ve böğürtlene bayılacaksınız. Meyvedeki şeker kan şekeri seviyenizi yükseltir ancak lifli olduğu için bu yükseliş sizi çok etkilemez.

5. Bağırsaklarınızdaki iyi bakterileri korumak, bağışıklık sisteminizi güçlendirmek, iştahınızı düzenlemek ve tatlı istekleri azaltmak için fermente gıdaları mutfağınıza ekleyin. Daha iyi hissedeceğinizi fark edeceksiniz.

6. Tatlı krizi geldiği zaman dikkatinizi dağıtacak bir şeyler bulun. 20 dakikalık bir meditasyon, kısa bir yürüyüş ve ya kitap okumak tatlı krizinizi unutturabilir.

7. Açlığı gidermek ve kan şekerini düzenlemek için protein tüketin. Haşlanmış yumurta, fındık veya bir kaşık şekersiz badem ezmesi harika bir tercih olacak.

8. Tetikleyicilerinizi bilin ve bir eylem planınız olsun. Bir ruh hali günlüğü, diyet günlüğü veya istek izci tutun ve tatlı dişinizin ne zaman ve neden hareket ettiğini haritalayın. Bir öğün atladığınız ve kan şekerinizin düşük olduğu için tatlılar istediğinizi görebilirsiniz veya kendinizi üzgün hissederken şekere dönüştüğünüzü görebilirsiniz. Neden olduğunu bilmek ilk adımdır.

9. Uykunuzu aldığınızdan emin olun. Huzursuz hissederek uyandığınız zaman gün boyunca şeker tüketme isteğiniz daha olasıdır.

10. Hareket edin! Stres şeker tüketme arzusunu tetikler. Egzersiz ise stresi azaltır ve enerjinizi artırır. Böylece enerji için şekere ihtiyacınız olmaz ve vücut sistemlerinizin birlikte çalışması için kanın dolaşmasını sağlar.

Tags

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler