MODA

St. Tropez kadar sıcak: Vilebrequin

yazı Yunus Başaran
06.10.2017
Yaz bitmiş olabilir ama Vilebrequin için her mevsim Yaz.

Avrupa’daki ikonikleşme algısını değiştiren, tüm dünyaya yayılan kumsal modasının köklerini sarsan, trendsetter markalar arasında yer edinmiş bir marka, Vilebrequin. Markanın CEO’su Roland Herlory ise, vizyoner ve neşeli kimliğiyle birçok modasever tarafından konuşulmakta. Markanın yaratılışı, diğer markalardan ayrışması, St. Tropez’in önemi üzerine eğlenceli bir sohbet gerçekleştirdik.

Roland Herlory

Vilebrequin ve diğer markalar arasındaki özellikten biraz bahsedebilir misiniz? Sizi böylesine özel yapan nedir?

Vilebrequin, yıllar içerisinde hayatın tadını çıkarma ve her zaman tatilde yaşama konusunda bir ikon haline geldi, tıpkı markanın doğduğu 1970’li yıllarda St-Tropez’de önemli ikonlarının olduğu gibi. Ancak zaman gelişiyor ve değişiyor, biz de güçlü bir marka olmaya devam etmek için kendimizi ve tarihimizi yeniden keşfedip yeniden yorumlamaya ve müşterilerimizin tatillerinde arzu ettiği marka olmaya devam etmeliyiz. Baba-oğul konseptimizle, her insanın içerisindeki çocuğu dışarı çıkarmasına ve kendini eğlendirmesine yardımcı olmak istiyoruz.

Ürünlerimizin kalitesine ve kimliğine titizlikle bakıyoruz. Vilebrequin’in kusursuz tarzı bizim en büyük gücümüz. İkonik mayo modelimiz Moorea’yı yaratırken öncüydük ve bu model ile mayoların silüetini değiştirdik. 45 yıllık deneyimimizle en yüksek kalite ve şıklıkta referans haline geldik, bunu geliştirmek ve ürünlerimizde “endless summer” ruhunu yaşatmak için çok çalışıyoruz.

Devrim yaratacağını düşündüğünüz tasarımsal fikirleriniz var mı?

Her zaman eğlence, mizah ve hafifliği arayın. Gurur duyduğumuz 2 buluşa sahibiz. Birincisi “acqua magic”, bu model ıslandığında baskıları ortaya çıkıyor. İkinci baskımız ise “glow in the dark”, bu da gece yarısı için mükemmel.

 

St. Tropez’in önemi nedir marka için?

St-Tropez Vilebrequin’in kalbi ve evi, markamızın kökleri 1970’li yılların St-Tropez’sinde. Bu yıllarda Brigitte Bardot, Alain Delon, Romy Schneider gibi birçok ünlü sanatçı St-Tropez’de bir araya gelerek güzel şeyler yaratır ve eğlenirlerdi. Bu dönem yeni bir çağın başlangıcıydı ve yeni bir toplum ortaya çıkıyordu. 70’lerden günümüze zaman değişti, ama markamızın doğduğu günden bugüne kadar bu muhteşem yer hep özgürlüğün, eğlencenin ve kaygısız bir zarafetin eş anlamlısı olarak kalmaya devam etti. Burada tatilinizde ihtiyacınız olan her şeyi bulabilirsiniz: restaurantlar, gece kulüpleri, sakin veya kalabalık plajlar, güzel mağazalar ve Vilebrequin! St-Tropez’in kendine ait bir tatlısı “tarte tropézienne” bile var ve biz onlarla bu yaz harika bir işbirliği yaptık.

 

Bir mayo ya da yüzme şortu almak istesek, dikkat etmemiz gereken noktalar nelerdir?

Benim için kalite çok önemli. Mayoyu giymeli ve mayo giydiğini unutarak sadece tatilinin tadını çıkarmaya odaklanmalısın. En önemlisi de eğlenmelisin! Tatiller eğlenmek ve kendini çok fazla ciddiye almamak içindir.

 

Jay-Z ve Prens William gibi isimlerin markanızın ürünlerini tercih ediyor olması, size ne hissettiriyor?

Leonardo di Caprio, Neymar Jr, Jay Z, Prince William ve diğer birçok ismin bizim markamızı beğenerek giymesi bizi çok gururlandırıyor.

 

Baba&Oğul konsepti oldukça ilginç. Biraz bahseder misiniz?

Hayatın en güzel anıları paylaşılmak içindir. Biz genellikle tatillerimizi arkadaş ve ailelerimizle geçiriyoruz. Baba-oğul konsepti de aslında bununla ilgili: birlikte güzel zamanlar geçirmek, tatil ruhunu ve mayo zevkini babadan oğula taşımak. Bu nedenle her koleksiyonumuzda babalar ve oğullar için aynı baskılı mayolar üretiyoruz, bu şekilde birlikte oynayabiliyor ve eğlenebiliyorlar!

Artık kadın tasarımlarına da yer veriyorsunuz. Bu tercihinizin nedeni nedir?

Müşterilerimizin yarısı eşlerine, çocuklarına veya sevdiklerine mayo alan kadınlar. Onlar markamızı ve ürünlerimizin kalitesini biliyorlar ve bu nedenle bu farklı dünyayı keşfetmek, zamanla bizim için gerekli hale geldi. Kadın koleksiyonumuza çok az ürünle başladık ve şu anda mayolardan hazır giyime kadar geniş bir koleksiyonu müşterilerimize sunuyoruz. Vilebrequin kadını, St-Tropez’nin 70’li yıllarındaki Brigitte Bardot, Romy Schneider, Loulou de la Falaise, Jane Birkin gibi ikonlarından ilham alıyor, kendine güvenen, zarif ve akıllı kadınlar. Aynı zamanda kız çocuklarını için de mayo ve hazır giyim ürünlerimiz var. Bizim şu anda kadın koleksiyonu için çalışan bir ekibimiz var.

 

Vilebrequin hakkında en büyük hayaliniz nedir?

Benim hayalim bilinirliğimizi kaliteli ve şık ürünlerimizi geliştirerek devam ettirmek. “Her zaman tatilde yaşama sanatı”nın mutlak referansı olmak için çalışmaya ve gelişmeye devam ediyoruz. Aslında her tür tatili kastediyorum: plajlar, şehir dışı ve dağlar... Bu nedenle bu sezon bir kayak koleksiyonu ürettik, bu sayede müşterilerimiz her tatilde, zarif ve eğlenceli modellerimizle tatilin tadını çıkaracaklar.

 

Türkiye’de azımsanmayacak derecede sevildiniz. Birçok kişi sizden bahsediyor. Spesifik bir stratejiniz var mıydı?

Türkiye Vilebrequin için çok önemli bir Pazar ve çok önemli bir fırsat. Yerli müşteri ve turistlerin harika bir karması... Türkiye’de yeni mağazalar açmayı ve mevcut mağazalarımızı kadın koleksiyonumuza da yer verebilecek şekilde yenilemeyi ve görünürlüğümüzü kuvvetlendirmeyi planlıyoruz. Buna paralel olarak Türkiye’de oteller ve havalimanları ile de çalışmalar yapmayı hedefliyoruz.

Hiç Türkiye’de bulundunuz mu?

Evet, defalarca bulundum. İkonik pololarımızı ve hazır giyim koleksiyonumuzun bir bölümünü Türkiye’de üretiyoruz. Türkiye zengin bir tarihe sahip harika bir ülke, çeşitli etkilerin ve kültürlerin buluşma noktası, Avrupa ile Asya arasındaki kavşak, eşsiz ve çok önemli bir ülke.

 

Özellikle Türkiye’de ama genel olarak, niçin tasarımlarınız tercih ediliyor?

Türk insanını Dünya’nın en güneşli, sıcak ve mutlu insanlarından biri olarak görüyorum ve bu Vilebrequin ruhuyla mükemmel şekilde eşleşiyor. En keyifli ve renkli baskılar Türk müşterilerimize mutluluk veriyor. Önümüzdeki sezon mağazalarımızda göreceğimiz, mağaraların içerisinde bulunan tarih öncesi çizimlerden ilham alınarak, eğlenceli bir dokunuşla tasarlanan “Primitive Turtles” koleksiyonumuzun da Türk müşterilerimize mutluluk vereceğine inanıyorum.

 

Tasarım sürecinizde sizi motivasyonunuzu yükselten bir kilit cümle var mıdır?

Yeni tasarımlar oluştururken hep kendimize sorduğumuz bir cümle, aslında bir soru var: Köklerimize saygı duyuyor mu, tamamen Vilebrequin mi? Eğer cevabı hayır ise daha uygun bir seçenek yaratmak için çalışmaya devam ediyoruz.

VILEBREQUIN JAPAN TURTLES (COCUK JIHIN 385TL, ERKEK MAHINA 765TL).jpg
VILEBREQUIN_420_342_WEB.jpg
VILEBREQUIN_450_227_WEB.jpg
VILEBREQUIN_460_144_WEB.jpg
VILEBREQUIN_510_069_WEB.jpg
VILEBREQUIN_520_045_WEB.jpg
VILEBREQUIN_600_177_WEB.jpg
VILEBREQUIN_610_037_2_WEB.jpg

Yazıyı paylaş

Tags

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler