Be Well

Açlık-tokluk hissi veren besinler

Sağlıklı ve kalıcı bir şekilde kilo vermek için dikkatli beslenmek tek başına yeterli olmuyor. Bazen hiç düşünmediğiniz alışkanlıklarınız kilo almanızı sağlarken bazı yiyecekler ise sizi tok tutacağına acıkmanıza neden olabiliyor. İşte dikkat etmeniz gereken besinler...
Reading time 7 minutes

TOK TUTAN BESİNLER

Yumurta

Yapılan araştırmalar sabahları kahvaltıda bir adet yumurta tüketen kadınların, aynı kalori miktarına sahip bagel tüketenlere nazaran daha çok kilo verdiği gösteriyor. Sadece 70 kalori olan yumurtanın içerisinde bulunan altı gram protein kendinizi daha uzun süre tok hissetmenize neden oluyor. Ayrıca yumurta enerjiyi de artırıyor.

Çorba

Her ne kadar çorbanın içerisinde un bulunduğu için diyet mönülerinde çok az önerilse de, içerisinde su bulunduğu için özellikle de doğal olanlar çok uzun süre kendinizi tok hissetmenize neden oluyor. Başlangıç olarak çorba tüketirseniz, ana yemeğe geçtiğinizde beyin kısa sürede ‘yeteri kadar yediniz’ sinyali vermeye başlıyor. Böylece aşırı tüketmekten kaçmış oluyorsunuz.

Avokado

Avokadoların içerisinde bulunan tekli doğmamış yağ, potasyum, E vitamini ve folik asit sayesinde diğer besinlere nazaran daha çabuk doyuruyor ve uzun süre tok tutuyor.

Yulaf

Sabah kahvaltıda tükettiğiniz yulaf ezmeleri bu kahvaltının kaburgalarınıza yapışmasına neden oluyor. Üstelik üzerine süt eklemeden bile 4 ile 7 gram arası protein içermesi bir hayli şaşırtıcı! Süt ile birlikte tüketildiğinde ekstra enerji sağlayan bu besinin birçok farklı faydası bulunuyor.

Fasulye ve mercimek

Bu iki besinden birini tükettiğiniz zaman uzun bir süre başka bir yemek istemediğinizi fark edeceksiniz. Üç yemek kaşığından oluşan bir porsiyonda kolay kırılmayan komplex karbonhidratlardan oluşan 7 gram protein yer alıyor. Tüm bu içerikler de bağışıklık sisteminizi güçlendirmeye yardımcı oluyor.

Ceviz, badem ve fıstık

Lif, protein ve yağ üçlüsünün muhteşem bir kombinasyonu olan bu besinler kolesterolünüzü düşük tutmaya yardımcı olurken, ara öğünler için çok ideal bir alternatif. Açlığınızı bastırmanıza yardımcı olan bu üçlüyü çok fazla kalori içerdiği için az oranda tüketmeye özen göstermelisiniz.

Nane

Kokusuyla sakinleştirme özelliğine sahip olan nane açlığı da yok ediyor. Çalışma odanızda nane içerikli bir mum yakabilir ya da gün içerisinde acıktığınızı hissetiğiniz zaman ara öğün tüketmek yerine nane çayı içebilirsiniz.

Yağlı balık

Somon, ton, sardunya, uskumru ve ringa gibi yağlı balıklar yüksek miktarda omega-3 içerdikleri için kolestrolün düşmesine ve metabolizmanın daha hızlı çalışmasına neden oluyor. Ayrıca omega-3 metabolizmayı yağ yakması ya da depolaması için direkt etkileyen leptin hormonunun doğru şekilde çalışmasına yardımcı oluyor.

1567768297043355 gettyimages 6708829751567768165453081 gettyimages 763163017

AÇLIĞA NEDEN OLAN BESİNLER

Pasta ve hamurlu ürünler

Hiç kahvaltıda yediğiniz kocaman kruvasandan sadece yarım saat sonra sanki hiçbir şey yememiş gibi kendinizi aç hissettiğiniz oldu mu? Bunun nedeni beyaz şeker ile un içeren basit karbonhidratlar lif içermiyor ve çok az miktarda vitamine sahip. Bu tip besinleri tükettiğiniz an insülinde hızlı bir artışa ve beraberinde şeker kırılmasına neden oluyor. Bu nedenle de kısa bir sürede kendinizi aç hissetmeye başlıyorsunuz.

İşlenmiş mısır gevreği

Fırınlanmış hamur ürünleri gibi mısır gevreği de kahvaltı için uygun bir seçenek değil. Yüksek karbonhidrat içeren bu besinin ne yazık ki enerji vermiyor. Bu nedenle mısır gevreği yerine yulaf tüketmeye özen göstermelisiniz.

Diyet gazlı içecekler

Her ne kadar sıfır kaloriye sahip gazlı içecek tüketmenin daha sağlıklı olduğunu düşünseniz de, yapılan araştırmalar işlenmiş tatlandırıcıların açlığa ve şeker aşermenize neden oluyor.

Kızarmış patates

Yüksek oranda karbonhidrat ve tuz içerdiği için kızarmış patates tükettikçe, daha fazla tüketme isteği ortaya çıkıyor. Patates sebze reyonunda yer almasına ragmen ne yazık ki kızartma ve tuz ile birlikte bir hayli zararlı bir besin haline geliyor.

Hazır çin yemekleri

Birçok çin lokantasına eve servis yapılan yemeklere MSG ekleniyor. İşlenmiş yemekleri daha lezzetli bir hale getiren bu lezzet aynı zamanda daha çok acıkmanıza neden oluyor. Eğer dikkat ederseniz, çin yemeklerini sevenlerin büyük bir kısmı lokanta yerine evde yemek yemeyi tercih ediyor.

Süt, tereyağ ve peynir

Bilim adamları yumurta, tereyağ, palmiye yağı ve peynir içerisinde bulunan hurma yağının doyduğunuz zaman size sinyal veren insülin ve leptin hormonu salgılanmasında azalmaya neden olduğunu dile getiriyor. Özellikle hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalarda sadece bu besinleri tüketenlerin üç günün sonunda kilo aldığı görülüyor.

Alkol

Birçok kişi iş çıkışı kendini aç hissetmediği için aperatif bir şeyler tüketmek yerine içki içmeyi tercih ediyor ve iki kadeh şarabın sonunda kendisini açlıktan ölürken buluyor. Yapılan araştırmalar özellikle bira ile kırmızı şarabın aşırı açlık hissi yarattığını dile getiriyor.

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler