Be Well

Evde adım atmanın yolları

Ev izolasyonunda günlük adım sayısı düşüşe geçti. Bu durumun önüne geçmek ve metabolizma hızını korumak için yapmanız gereken bir egzersiz yöntemi var; “evde yürüyüş”.
Reading time 2 minutes

Bağışıklık sistemimiz için yediklerimiz kadar sporda büyük bir önem teşkil ediyor. Her gün düzenli olarak yapılan spor birçok kalp, kolestrol, diyabet gibi birçok hastalığın önlediği bir gerçek. En basiti açık havada yapacağınız bir yürüyüş bile vücudunuzda olumlu bir etki yaratıyor. Günlük yaşantınızda doktorlar, ortalama 8.000 adım atmamız gerektiğini adım sayısı 5.000 adımın altına düştüğünde hem sağlık hem de kilo kontrolü zorlaşır.

Dünyanın karşı karşıya kalmış olduğu salgın yüzünden hepimiz evlerimize kapanmış durumdayız. Bu yüzden günlük adım sayımız bazen 1.000’leri bile bulamıyor. Bunun oluşturacağı sağlık problemlerinin önüne geçmek için evde egzersiz yapmak çok önemli. Daha önce yoga, pilates gibi kas kullanarak yapılan egzersizleri denemediyseniz evde kendinizi sakatlama riski bulunuyor. Onun yerine hiçbir egzersiz aleti, koşu bandı gerektirmeyen “walk at home” yani “ evde yürüyüş” egzersinizi deneyin.

“Walk at home”, Amerika’nın 80’li yıllardaki popüler aerobik döneminde Leslie Sansone tarafından bulunan bir egzersiz türü. Tamamen evde sadece spor ayakkabılarınızla yaptığınız bu egzersizde olduğunuz yerde adım atıyorsunuz yani yerinizde sayıyorsunuz. Bu yürüyüş sırasında yaptığınız birçok hareket bulunuyor. Hem kol hem bacak kaslarınızı çalıştırdığınız “evde yürüyüş” ile antrenmanı ile yüksek kas etkileşimiyle daha yüksek kalori yakıyorsunuz.

Leslie Sansone’un oluşturduğu 1 saatte 3 km, 45 dakikada 5 km gibi bir sürü program bulunuyor. Youtube’dan da ulaşabileceğiniz bu programları evde deneyerek hem kalori yakmak hem de sağlığınızı korumak mümkün.

Fotoğraf: Beymen Club

Tags

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler