Be Well

Mucize kabuğun altında gizli

Vitamin ve mineraller bakımından hayli zengin bir içeriğe sahip olan fındığın sağlığa faydalarını sizler için araştırdık.
Reading time 4 minutes

Yüzyıllardır hem keyifli bir atıştırmalık olarak hem de en sevdiğimiz tatlılara eşik ederek hayatımızın bir parçası olan fındık; protein, sağlıklı yağlar, vitaminler ve mineraller bakımından hayli zengin bir içeriğe sahip. Özellikle günde 1 avuç olacak şekilde diyet ile birlikte tüketilen fındık, kan basıncını düşürerek ve kolesterol seviyesini yöneterek kalp sağlığının korunmasına yardımcı oluyor. O halde gelin bu mucize besine yakından bakalım.

Kilo kaybına yardımcı oluyor

Avrupa, Asya ve Kuzey Amerika'nın her yerinde yetişen fındık, hem çiğ hem de kavrulmuş olarak tüketilebiliyor. Ancak sağlıklı bir besin olduğu araştırmalarca kanıtlanan fındık kavurulduğu zaman çiğ haline oranla çok daha kalorili olabiliyor. Günde ortalama 10 adet fındık tüketen birisi, yaklaşık olarak 88 kaloriye ve 2.3 gramlık bir karbonhidrata maruz kalacak demektir. Her ne kadar fındık, ölçülü tüketildiğinde kilo kaybına olumlu etki ediyor olsa da kontrolsüz tüketildiğinde ise kilo alımına neden olabiliyor.

Antioksidan görevini üstleniyor

Antioksidanlar vücudu zaman içerisinde hücre yapısına zarar veren ve kalp hastalıklarının önünü açabilen “oksidatif strese” karşı koruyor. İçerisinde bol miktarda antioksidan bulunduran fındık, oksidatif strese karşı kalkan görevi üstleniyor. Böylelikle uzun vadede, kolesterol seviyesini azaltmaya ve kalp sağlığını korumaya yardımcı oluyor. Ancak yapılan çalışmalar, fındıktaki antioksidan özelliklerin zar kısmında toplandığını söylüyor. Bu nedenle fındıkların üzerinde bulunan ince zarın soyulmadan tüketilmesi öneriliyor.

Enflamasyonu (iltihabı) azaltıyor

Fındık, kalp sağlığına olumlu etki etmenin yanı sıra içerisindeki faydalı yağlar sayesinde vücuttaki enflamasyonu (iltihabı) önleme konusunda da yetenekler sergiliyor. Yapılan bir araştırmada, günde 40 gram fındık tüketen sağlıklı bir kimsenin vücudundaki iltihap oranının önemli ölçüde düştüğünü gösteriyor. Ancak uzmanlar, enflamasyonu azaltmak için fındığı tek başına tüketmek yerine kontrollü bir diyet eşliğinde tüketmenin çok daha etkili olduğunun altını çiziyor.

Kabızlık sorununa çözüm oluyor

Zengin bir lif kaynağı olan fındık, bağırsak hareketlerinin düzenlenmesinde de etkili. Şayet kabızlık sorunuyla karşı karşıyaysanız diyetinize 1 avuç fındık ekleyebilirsiniz.

1570114246522792 gettyimages 965036198

Adet krampları için yararlı

Rustik kahverengi renkli fındıklar; magnezyum, E vitamini ve kalsiyum gibi birçok önemli bileşen tarafından destekleniyor. Çalışmalar bu bileşenlerin krampları hafifletmede olumlu bir etkiye sahip olduğu gösteriyor. Adet döngünüzü daha sancısız bir şekilde geçirmek istiyorsanız ölçülü miktara fındık tüketebilirsiniz.

Erken yaşlanmayı önlüyor

Günde bir avuç fındık yemek, E vitamini ihtiyacının yaklaşık %86’lık kısmını karşılıyor. İki güçlü antioksidan A ve C vitamini bakımından da zengin olan fındık, bu vitaminler sayesinde ciltteki çizgi ve kırışıklıklar gibi erken yaşlanma belirtilerinin önüne geçmeye yardımcı oluyor.

Cildin nemini koruyor

Yukarıda da söylediğimiz gibi fındık bol miktarda E vitamini içeriyor. Fındık, sahip olduğu E vitamini ve sağlıklı yağlar sayesinde, cildin nemlendirilmesi, yumuşaması ve parlaması konusunda etkin rol üstelenebiliyor.

Fotoğraflar: Getty Images Türkiye

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler