Be Well

Süper besin: Kabak çekirdeği

Kabak çekirdeğinin sağlık faydalarını merak ediyor musunuz? O halde okumaya devam edin!
Reading time 4 minutes

Her ne kadar kabak çekirdeği form olarak küçük görünse de içeriği faydalı bileşenlerle doludur. Besin değeri bakımından oldukça zengin olan kabak çekirdeği, kontrolü miktarlarda tüketildiği takdirde sağlıklı yağ, magnezyum ve çinko gibi vücudun ihtiyaç duyduğu vitamin ve minerallere destek olabilir. Çeşitli sağlık faydaları ile adından söz ettiren bu besin, hem kalp ve prostat sağlığına pozitif yönlü etki edebiliyor hem de bazı kanser türleriyle savaşta hatırı sayılır bir rol oynuyor. Dahası, kabak çekirdeği, kolay taşınabilir popüler bir atıştırmalık olarak, diyetinize kolayca dahil olabiliyor. İşte bilim tarafından desteklenen kabak çekirdeğinin en önemli 7 sağlık faydası.

Besin değeri yüksektir

“Pepita” olarak da bilinen kabak çekirdeğinin 100 gramı aşağıdaki değerlere sahiptir.

Su: 4.5 g

Karbonhidrat: 53.75 g

Protein: 7 gram

Lif: 18.4 g

Kalsiyum: 55 mg

Demir: 3.31 mg

Magnezyum: 262 mg

Fosfor: 92 mg

Potasyum: 919 mg

Sodyum: 18 mg

Çinko: 10.3 mg

C Vitamini: 0.2 mg

Yağ: 13 gram (6 tanesi omega-6'dır)

Kolesterol: 0 mg

Ayrıca kabak çekirdeği, iyi miktarda çoklu doymamış yağ asitleri ve B2 vitamini de içerir.

Antioksidan etkiye sahiptir

Kabak çekirdeği karotenoidler ve E vitamini gibi antioksidanlar bakımından zengindir. Antioksidanlar iltihabı azaltabilir ve hücrelerinizi zararlı serbest radikallerden koruyabilir. Bu nedenle antioksidanlar açısından zengin yiyecekleri tüketmek birçok hastalıktan korunmaya yardımcı olabilir.

Bazı kanser türleriyle savaşabilir

Araştırmalar, kontrollü miktarlarda, düzenli olarak kabak çekirdeği tüketmenin mide, meme, akciğer, prostat ve kolon kanseri riskinde azalma ile ilişkilendirildiğini gösteriyor.

Magnezyum deposudur

Kabak çekirdeği, popüler kültür diyetlerinde göremediğimiz bir mineral türü olan “magnezyum” bakımından güçlüdür. Vücudumuzdaki 600'den fazla kimyasal reaksiyon için magnezyum gereklidir. Yeterli magnezyum seviyeleri;

Kan basıncını düzenlenmek,

Kalp hastalığı riskinin azaltılmak,

Kemik sağlığına katkıda bulunmak,

Kan şekeri seviyelerinin dengelemek gibi önemli noktalarda yardımcıdır.

Yüksek diyet lifi içeriği

Kabak çekirdeği, diyet lifi bakımından mükemmel bir kaynaktır. Bir porsiyon (28 gram) kabakçekirdeği 1.1 gram lif sağlar. Lif oranı yüksek bir diyet yapmak, sindirim sağlığı açısından önemlidir. Ek olarak, yüksek lifli diyetlerin kalp hastalığı, tip 2 diyabet ve obezite riski ile mücadelede etkili olduğu da araştırmalarca desteklenmiştir.

Sperm kalitesini artırabilir

Zengin bir çinko kaynağı olan kabak çekirdeği, sperm kalitesini artırabilir ve sağlıklı testosteron seviyelerine katkıda bulunabilir. Özellikle erkeklerde doğurganlık düzeylerine ve üreme işlevine fayda sağlayabilir.

Uykuya yardımcıdır

Kabak çekirdeği uykuyu artırmada yardımcı olabilecek bir amino asit türü olan triptofan kaynağıdır. Günde yaklaşık 1 gram triptofan tüketmenin uykuyu iyileştirdiği düşünülmektedir. Gerekli miktarda triptofan elde etmek için yaklaşık 200 gram kabak çekirdeği tüketmek gerekir.

Tags

saglikli-beslenme

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler