Be Well

Yaza makrobiyotik beslenerek girin!

1880’li yıllardan bu yana beslenme alışkanlıklarında yeni bir sayfa açan Makrobiyotik Beslenme tüm detaylarıyla yazımızda…
Reading time 1 minutes

Kökenini kadim öğretilerden alan makrobiyotik beslenme, süt ürünleri, şeker ve ete dayalı beslenmenin bağışıklık sistemini zayıflattığı iddiasında bulunuyor. Geleneksel diyeti ön plana çıkararak, tam tahıllar ve işlenmemiş gıdaları tüketmemiz gerektiğini vurgulayan sistemin aslında bir hayat felsefesi olduğunu söylememiz mümkün. Tam tahıl, bakliyat ve sebze ağırlıklı gıdalar tüketmenin insan doğasına en uygun beslenme şekli olduğunu savunan yöntem, temel beslenme bakımından zengin olması ve enflamasyonları azaltma özelliğiyle diyet dünyasında yeni bir sayfa açmayı başarıyor.

Peki makrobiyotik beslenme planında yer alan besinler neler?

  • Turp, lahana, brokoli, havuç gibi sebzelerin yanı sıra sarımsak, maydanoz gibi probiyotik mineraller içeren besinler başta geliyor.
  • Bakliyatlar
  • Deniz yosunları
  • Taze kuruyemiş ve çekirdekler
  • Tam tahıl erişte ve makarnalar
  • Ham yağlar, zeytinyağı, susam yağı
  • Çorbalar
  • Bitki çayları
  • Balık

Tags

makrobiyotik-beslenme

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler