SEYAHAT

Yeni normalde tatil anlayışı

Park Inn by Radisson İzmir Genel Müdürü Ahmet Arıkan’a merak ettiklerimizi sorduk.
Reading time 6 minutes

Pandemi sürecinin yeniden şekillendirdiği hayatımız, yeni normale alışırken tatil sezonunda ise endişeler ile arada kaldık. Tatile çıkmalı mıyız, hijyenik atılımlar nasıl olur, hastalığı kapar mıyım gibi soruların cevaplanmasını umarak geçirdiğimiz sezon henüz bitmiş sayılmaz. L’Officiel Türkiye olarak merak ettiğimiz soruları Park Inn by Radisson İzmir Genel Müdürü Ahmet Arıkan’a sorduk.

Yaklaşık 30 yıllık otelcilik yaşamına, Mövenpick, Kempinski, Inter-Continental, dedeman ve Radisson Hotel Group gibi başarılı otellerdeki deneyimlerini sığdıran Ahmet Arıkan ile Park Inn by Radisson İzmir otelindeki genel müdürlüğünü, pandemic süresini ve sonrasını, otel içindeki hijyenik atılımlarını konuştuk.

Park Inn by Radisson, İzmir, şehrin merkezindeki konumu ile şehrin nabzını tutuyor. Misafirleriniz için “güvenli seyahat” uygulamasında ne gibi hazırlıklar yaptınız?

Park Inn by Radisson İzmir oteli olarak, misafirlerimizin, çalışanlarımızın ve iş ortaklarımızın sağlık, emniyet ve güvenliğini sağlamayı birincil önceliğimiz olarak kabul etmekteyiz. Tüm mevcut sağlık ve güvenlik süreçlerini kapsamlı bir şekilde gözden geçirerek, ek protokoller geliştirmek ve doğrulamak için uzmanlardan oluşan bir ekip ile çalıştık. Bu geliştirilmiş protokolleri, operasyonel yönlendirmeler ve kapsamlı sağlık ve güvenlik prosedürleri, SGS tarafından doğrulanarak, misafirlerinin check-in’den check-out’a kadar güvenliğini ve içlerinin rahat etmesini sağlamak için yerele uyarladık.

İlave olarak, marka taahhüdünü genişletmek için 20 adıma ek olarak 10 adımlık bir Toplantı ve Etkinlik prokolünü de devreye aldık. Devreye alınan bazı ilkeler arasında aşağıdaki maddeler yer almaktadır.

  • Otellerdeki tüm alanların, özellikle çok temas edilen yüzeylerin temizlik ve dezenfeksiyon sıklığını artırmak
  • Otellerin girişinde ve ortak alanlarda alkol bazlı el dezenfektanı üniteleri ve eldiven bulundurmak
  • Teması minimuma indirmek için misafirlere hızlı check-out seçeneği sunmak
  • Nakitsiz ödeme şekillerinin oluşturulması ve desteklenmesi
  • Ekiplerimize kapsamlı ve sürekli olarak hijyen ve koruma eğitimleri vermek.

Park Inn by Radisson İzmir yeni normaller kapsamında nasıl önlemler aldı?

Yukarıda da ifade ettiğim gibi, Park Inn by Radisson İzmir, hijyen, temizlik ve güvenlik koşullarına en yüksek standartlarda uyulduğunu göstermek için SGS tarafından verilen onay belgesini devreye aldık. Bu süreç, SGS’nin merkezinin yürüttüğü bir onay sisteminden geçmektedir. Bu program kapsamında, otelimiz, son teknolojiler ile yapılan testlerin de dahil olduğu, kapsamlı yerel denetlemeleri tamamlayarak, bu onay belgesini aldı. Bu yönergeler içerisinde, tüm girişlerde dezenfektan üniteleri, Kişisel Koruyucu Ekipman (PPE), temizlik ve dezenfeksiyon sıklığının artırılması ve kaydedilmesi, Toplantı ve Etkinlik mekanları dahil otellerin her alanında sosyal mesafe uygulanması, yerel eğitimler, Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezleri veya Dünya Sağlık Örgütü tavsiyeleri ve sağlık yönlendirmeleri, gıda güvenliği standartlarının vurgulanması, çalışanlara kapsamlı eğitimler verilmesi olarak sıralanabilir. Radisson Hotel Group’un geliştirilmiş temizlik ve dezenfeksiyon standartları, global hijyen çözümleri sunan Diversey şirketi işbirliği ile geliştirildi, sınıfının en iyisi temizlik ve hijyen çözümleri ile harmanlayarak ve güçlendirilmiş protokoller ve sağlık hizmetine yönelik patentli teknolojiler ile pekiştirildi. Otellerimiz en hızlı şekilde uygulama aksiyonlarını belirlemiş ve hem şirket yönetmeliklerimiz hem de Türk Hükümetinin güvenli seyahat protokellerini uygulamaya almıştır.

İzmir’de otelcilik sektörü pandemi öncesine göre nasıl bir seyir izliyor?

Türkiye’nin diğer coğrafi bölgelerine kıyasla İzmir otelleri daha şanslı durumdalar. İzmir her zaman İstanbul, Ankara ve Bursa gibi büyük şehirlerimizin Bodrum, Marmaris, Fethiye, Çeşme gibi tatil yöresi ve yazlık bölgelerine ulaşım hattında bir orta nokta görevi üstleniyor. Yani hem yorgunluğu gidermek hem de yolu iki aşamada kat ederek İzmir’de bir akraba ziyareti ya da Kordon’da bir balık ziyafetini yolculuk stresinin arasına sokmak insanlara güzel hissettiriyor. İzmir’in bu önemli özelliği sayesinde şehrimiz pandemi öncesiyle karşılaştırıldığında büyük şoklar yaşamadı. Hatta işlerin beklenen karamsar tabloya nazaran daha iyi olduğu bile söylenebilir. Geçen senenin aynı dönemine göre elbette ciddi bir kayıp var. Yine de İstanbul, Antalya ya da Bodrum gibi otel yoğunluğunun yüksek olduğu kentlere göre daha iyi durumda olduğumuzu söyleyebiliriz. Zaten İzmir’in tatil amaçlı seyahat eden profil dışında yılın 12 ayı ağırladığı bir “şirket misafiri” potansiyeli mevcut. Ekonomiyi ve ticareti canlı tutmaya vönelik teşvik uygulamaları sayesinde İzmir’in iş dünyası ve dolayısıyla da otelcilik sektörü pek de fazla yara almadan yoluna devam ediyor diyebilirim. Önümüzdeki dönemde pandeminin seyrinde olumsuz bir gelişme meydana gelmezse otelcilik sektörünün bu süreci az hasarla atlattığı söylenebilir.

/

Park Inn by Radisson İzmir'de misafir memnuniyeti için yarattığınız fark nedir?

Hemen hemen tüm otellerin yaptığı gibi, sabah kahvaltımızı açık büfe olarak sunmaya son verdik. Tabak servisini, açık büfe alışkanlığı olan misafir profiline daha cazip bir hale getirmek için misafirlerimizin istedikleri her şeyi istedikleri miktarda hazırlayıp masalarına kadar servis ediyoruz. Şöyle bir uygulama başlattık; konuklarımız masalarına oturduktan, önceden hazırlanmış karışık kahvaltı tabakları masalarına servis edildikten ve yumurta-omlet-menemen gibi özel siparişleri de alındıktan sonra fırınımızdan henüz çıkmış İzmir boyozu, su böreği, kol böreği, simit ve haşlanmış mısırları bir tepsiye koyarak masalar arasında servisi yapıyoruz. Bu uygulamamızdan çok mutlu olan, hatta bu yöntemin açık büfe kahvaltıdan çok daha cazip olduğunu söyleyen misafirlerimiz var.

Tags

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler