Be Well

Doğal yöntemlerle enerji artırmanın 6 yolu

Ne yaparsanız yapın, kendinizi yorgun ve bitkin mi hissediyorsunuz? Daha enerjik bir vücuda sahip olmak istiyor ancak ne yapacağınızı bilmiyor musunuz? O halde söyleyeceklerimize kulak verin!
Reading time 4 minutes

Giderek yoğunlaşan hayat temposu, insanların çok daha yorgun ve bitkin hissetmesine neden oluyor. Her ne kadar yaşanılan yorgunluk, yaşam tarzıyla doğru orantılı olsa da günümüzde hemen herkesin daha enerjik hissetmeye ihtyacı var. Bu konu hakkında ufak bir araştırma içerisine girdiğinizde sayısız vitamin takviyesi ya da ginseng ve guarana gibi bitki çeşitleri ile karşılaşabilirsiniz. Ancak toplumun genel geçer yorumuyla vücuda enerji verdiği düşünülen bu takviyelerin işe yaradığına dair bilimsel bir kanıtın olmadığını söyleyebiliriz. Neyse ki doğal yollarla da enerjimizi yükseltebiliriz. İşte onlardan en faydalı 6 tanesi...

 

Stres kontrolü sağlayın

Stres kaynaklı duygu değişimlerinin çok miktarda enerji tükettiği aşikar. Yakın bir arkadaşınızla konuşmak, destek gruplarına dahil olmak ya da bir psikoterapistten yardım almak stresinizin dağılmasına yardımcı olacaktır. Tüm bunların dışında düzenli seyreden bir meditasyon planına sahip olmak da stresten uzaklaşmanıza ve uzun vadede daha pozitif düşüncelere sahip, enerji yüklü bir insan olmanıza yardımcı olacaktır.

İş yükünüzü hafifletin

Yorgunluğun temel nedenlerinden birisi de kuşkusuz çok çalışmak! Profesyonel hayatınız ya da aile ve sosyal yükümlülükleriniz çok çalışmanıza, dolayısıyla yoğun bir tempoyla yaşamınızı sürdürmenize sebep olabilir. Bu noktada "yapmanız gerekenler" listenizi hafifletmeye çalışmalı ve önceliklerinizi bir kez daha gözden geçirmelisiniz. Böylelikle daha az önemli olanları kolaylıkla fark edebilir ve yükünüzün azalmasını sağlayabilirsiniz.

1570697471124726 gettyimages 1023165052

Egzersiz yapmayı ihmal etmeyin

Egzersiz, sağlıklı bir yaşamın mutlak yollarından biridir. Egzersiz yapmak, vücudun epinefrin (adrenalin) ve norepinefrin (noradrenalin) salgılamasına neden olur. Bunlar, sizi enerjik hissettirecek pozitif stres hormonlarının harekete geçmesine katkı sağlar. Dolayısıyla düzenli egzersiz hayatına sahip olmak, uzun vadede az stresli, bol enerjik bir hayat hediye eder.

Sigara içmekten kaçının

Sigara içmenin sağlığınızı tehdit ettiğini zaten biliyorsunuz. Ancak sigara içmenin uykusuzluğa neden olduğunu ve enerjinizi sabote etiğini bilmiyor olabilirsiniz. Tütündeki nikotin bir uyarıcı görevi üstlenir. Bu sebeple kalp atışını hızlandırır, kan basıncını yükseltir ve uyanık kalmamızı sağlayan beyin hücrelerini uyarır. Bu durum ise uykuya dalmayı zorlaştırır.

Kafein kullanımına dikkat edin

Kafein yüzyıllardır uyanıklığı artırmak için kullanılıyor. Bu nedenle, kendinizi uykusuz veya yorgun hissettiğiniz anlarda bir fincan kahve fikri oldukça cezbedicidir. Ancak kafeinin enerji verici etkilerinden faydalanmak için onu dikkatli kullanmaya özen göstermelisiniz. Özellikle öğleden sonra çok miktarda tüketilen kahve, gece uykusuzluğuna neden olabilir.

Bol bol su için

Herkes için geçerli olan ve performans artırıcı etki gösteren tek içecek nedir diye sorsak, belki de aklınıza gelen ilk şey pahalı bir enerji içeceği olacak. Ancak bunun doğru cevap olmadığını söylemeliyiz. Çünkü vücudun ihtiyacı olan ve eksikliğinde yorgunluk hissini de beraberinde getiren tek içecek sudur. Daha enerjik hissetmek için su alışkanlıklarınızı mutlaka gözden geçirmelisiniz.

Tags

saglikli-yasam

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler