Be Well

Renkli beslenme dinamiği

Rengarenk beslenme çeşidi olan orac skor ile bu yıl tabaklarınız çok zengin. Diyetisten Elvan Odabaşı’ndan orac skor ile ilgili hem yeni trendleri öğrendik hem de güzel tarifler aldık.
Reading time 3 minutes

Yeni trend beslenme çeşitleri en çok gündemde olan konuların başında geliyor. Beslenme trendleri her gün kendinden daha çok bahsettiriyor. 2019’un yeni trendi ise tabakları renklendirmek üzerine. Tabaklardaki renkler yiyeceklerin orac skor değerlerini gösteriyor. Beslenmeyle yakından ilgilenenlerin daha önce duymuş olabileceği bu yeni trend orac skor, gıdaların antioksidan faydalarını değerlendirmek için geliştirilmiş besinlerin içeriğini belirlemeye yarayan besinsel ölçüme deniyor. Bir yiyeceğin vücut için zararlı olan, fakat stres veya kötü beslenme gibi bedeni olumsuz etkileyen durumlarda vücutta artan serbest radikalleri yok edebilme kabiliyetini gösteren oksijen radikal absorbans kapasitesi anlamına geliyor. Orac skoru, vücudun kendini sigara ve alkol tüketimi, kötü beslenmeye karşı kalkan olarak ürettiği toksinlerin artmasına sebep oluyor. Yüksek orac skorlu rengarenk besinlerden oluşan tabaklarla vücuttaki toksinler giderek artarak bağışıklığı yükseltip ve hücreleri gençleştiriyor. Kendine daha iyi bakmak ve hayat standardınızı yükseltmek için orac skoru yüksek besinlere hayatınızda daha çok yer vermelisiniz. 

 

Orac skoru yüksek besinler ve skorları her besin grubunun süper beşlisine göre şu şekilde; meyveler grubunda; yaban mersini 9.621, kızılcık 9.090, nar 4.479, kivi 1.210, portakal 2.103, sebzeler grubunda; enginar 6.552, sarımsak 5.708, kara lahana 2.496, kuşkonmaz 2.252, roka 1.904, kuruyemişler grubunda; pekan cevizi 1.7940, Antep fıstığı 7.675, fındık 9.645, badem 4.454, kaju 1.948 puana tekabül ediyor. Tabii bu değerlerin ufak değişimler göstermesi mümkün. Ayrıca yüksek orac skorlu yiyecekler arasında kuru fasulye, nohut, kakao ve bitter çikolata yer alıyor. Bu gıdaların kabiliyetlerini gösterebilmesi için gün içinde 20 bin puan toplanırsa  mükemmel bir orac skor yakalanmış olur. Gün içinde minimum ise 3 bin puan olması gerekiyor. Bunun için de 300-400 gram taze meyve, 500-600 gram sebze, bir fincan kuruyemiş ve ara öğün olarak da 20-25 gram bitter çikolata tüketilmesi gerekiyor. Gün içinde hem orac skoru yüksek hem de sağlıklı bir içecek tarifi için:

- 1/2 orta boy muz

- 60 g avokado (1/2 orta boy) (Avokado sevmeyenler ya da tüketmek istemeyenler için alternatif 10 adet çiğ fındık olabilir.)

- 200 ml süt

- 1 tepeleme çorba kaşığı kakao (10 gram)

Bu karışımı blender’dan geçirerek yarısını gündüz ara öğününde tüketmek ve diğer yarısını akşam öğününde tüketmek üzere ikiye ayırabilirsiniz. Bu yıl bol bol tüketilmesi gereken trend renkleri kırmızı, mor, sarı, turuncu, beyaz ve tabii yeşilden oluşuyor. 

Sebzelerden, özellikle de baklagil familyasından ve kuruyemişlerden oluşan ne kadar zengin bir beslenme programına sahipseniz o kadar uzun ve kaliteli bir yaşam sürmeniz mümkün. Rengarenk, sağlıklı bir sonbahar-kış sezonu geçirmeniz dileğiyle... 

Fotoğraflar: Getty Images Türkiye

Tags

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler