Be Well

Sağlıklı saçlar için ihtiyacınız olan 7 besin

Beslenme rutininde yapacağınız ufak değişiklikler ile saçlarınızın daha hızlı uzamasını ve sağlıklı görünmesini sağlayabilir.
Reading time 5 minutes

Hepimizin hayali hızlı uzayan, parlak ve sağlıklı saçlara sahip olmak. Ancak bazen topikal tedavi yöntemerden faydalansak ya da yüksek ısı veren cihazlardan uzak dursak da; hayalimizdeki saçlara sahip olmak için besinlerden destek almamız gerekiyor. Sonuçta hepimizin bildiği gibi gerçek sağlık vitamin yüklü besinlerde saklı!

Cildimiz, tırnaklar ve saç tellerinin hepsi birbirine benzer proteinlerden oluşuyor. Dolayısıyla saçlarınıza iyi gelmesi için tükettiğiniz besinlerin cilt ve tırnaklarınıza da faydası oluyor. Uzmanlar, iyi ve dengeli bir beslenme rutininin, sağlıklı saçlar ve cilt için altın anahtarlardan biri olduğunu olduğunu vurguluyor. Yeterli uyku ve hidrasyon (sıvı desteği) ile desteklenen bu diyet olumlu sonuçların kapısını ardına dek açıyor. Tüm bunların dışındaki antioksidanların da hem cilt hem de saçlar için önemli rol oynadığını söyleyebiliriz. Zira antioksidanlar, vücutta serseri mayın gibi dolaşan ve cilt hücreleri de dahil olmak üzere tüm hücrelere zarar veren “serbest radikaller” ile baş etmenin en güzel yollarından biri. Eğer, vücuttaki serbest radikal seviyesi, antioksidan seviyesinin üstüne çıkarsa, hücrelerde oksidatif hasarlar görülebilir. Oksidatif stres olarak adalandırılan bu durum direkt olarak cilde ve saçlara zarar verebiliyor.

Öncelikle saç dökülmesi gibi bir problem ile karşılaşıyorsanız mutalaka doktorunuza görünmeniz gerektiğini söylemeliyiz. Çünkü saçlarınız, tükettiğiniz yiyecekler, aşırı stres, hormanlar ya da bazı hastalıklar dolayısıyla dökülüyor olabilir. Bu noktada dökülmenin kaynağını öğrenmek, tedavi sürecinin doğru ilerlemesi konusunda önem kazanıyor. Aşağıda, saçlarınızın dökülme ihtimaline karşı önlem almak ve dah sağlıklı görünmesi konusunda destekleyici özelliklere sahip besinleri listeledik. İşte detaylar...

Ispanak

Sağlıklı saçlar için gerekli olan demir, ıspanağın içerisinde bol miktarda bulunur. Ayrıca ıspanak K, A, C, B1, B2, B6, E vitaminleri ile manganez, çinko ve omega 3 yağ asitleri bakımından da oldukça zengindir. Yeşil yapraklı sebzelerin yüksek besin değerlerine sahip güçlü bir antoksidan kaynağı olduğunu hatırlatmakta fayda var.

Kırmızı et

Hem A, D ve B12 vitaminleri hem de çinko ve demir bakımından zengin olan kırmızı etin, saça ve tırnaklara iyi geldiği araştırmalar tarafından kanıtlı. Beslenme zincirinde hayati bir yeri olan yüksek proteinli kırmızı etin, doğru porsiyonlarda düzenli olarak tüketilmesi öneriliyor.

Kabak çekirdeği

Kabak çekirdeği harika bir çinko kaynağıdır. Kontrollü miktarda ve düzenli olarak tüketildiği takdirde saç dökülmesini önleyebilir ve hızlı uzamasına katkı sağlayabilir.

Avokado

E vitamini, cilt hücrelerini serbest radikal hasarlarına karşı korur ve saç büyümesine olumlu yönde etki eder. E vitamini bakımından zengin olan avokadonun hem lezzetli hem de sağlıklı bir alternatif olduğu söylenebilir. Fındık ve ayçiçeği çekirdeği de güçlü bir E vitamini kaynağıdır.

Kemik suyu

Kemik suyu, cilt sağlığına fayda sağlayabileceğini bildiğimiz bir protein olan kollajen içerir. Araştırmalar, kolajenin saçta bulunan proteinleri desteklediğini gösteriyor.

Yumurta sarısı

Yumurta sarısında bol miktarda cildi ve saç köklerini besleyen biyotin bulunur. Halk arasında “güzellik vitamini” olarak adlandırılan biyotin, H vitamini veya B7 vitamini olarak da adlandırılır. Biyotin eksikliğinde saçlar zayıflar ve dökülür. Bu nedenle düzenli olarak yumurta sarısı tüketmek saçlara iyi gelebilir.

Somon

2018 yılında yapılan bir çalışma balık yağının saç sağlığına önemli ölçüde etki ettiğini gösteriyor. Omega 3 bakımından zengin olan ve faydaları araştırmalarca kanıtlanan somon da saç sağlığını pozitif yönde etkiliyor ve tıpkı yumurta sarısı gibi biyotin bakımından zengin olmasıyla dikkat çekiyor.

Tags

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler