Be Well

Yiyeceklerle terapi zamanı

Çoğumuzun yaşadığı depresyon, anksiyete ve mutsuzluk gibi durumları yiyeceğiniz besinlerin yaratacağı terapi etkisiyle azaltabileceğinizi biliyor muydunuz?
Reading time 3 minutes

Bazen yaşadıklarımız, bazen stres ruh halimizi etkileyerek mutsuz, depresif bir duruma sokuyor bizleri. Profesyonel destek olarak bir psikolog ile konuşmak, antidepresan kullanmak bu durumun çözümünde ilk akla gelen şeylerden. Peki, yediklerimizin ruh halimize etkilerini biliyor muyuz? Mutfağımızdaki bazı besinler tüketildiğinde vücudumuzda antidepresan etkisi yaratıyor. Gelin bu 7 besini günlük olarak yediğimiz şeylerin yanına ekleyerek kendi kendimize yiyecek terapisi gerçekleştirelim.

Yaban mersini

Folat, ruh halini artıran ve serotonin üretmeye yardımcı olan bir vitamindir. Tüm meyvelerde mevcut olsa da, yaban mersininde özellikle folat seviyesi çok yüksektir. Yaban mersininde bulunan antosiyaninler ayrıca depresyonu azaltmaya katkıda bulunur. Anti-inflamatuar özelliğe sahip yaban mersinini düzenli tüketerek ruh halinizi yüksek tutabilirsiniz.

Chia tohumu

Triptofan, ruh halinizi artırmaya ve dinlendirici uykuyu geliştirmeye yardımcı olan önemli bir amino asittir. Fakat bu madde vücudumuz tarafından doğal olarak üretilmiyor o yüzden dışarıdan destekte bulunmamız gerekiyor. Chia tohumu ise triptofan için harika bir kaynak. Lif bakımından yüksek olan chia tohumu kan şekerini düzenler ve lifleriyle sizi daha uzun süre tok tutar.

Kakao

Hepimizin sevdiği çikolata antidepresan deposu diyebiliriz. Çikolatanın ana maddesi kakao bir depresyonunuza iyi gelebilir fakat ne kadar çok işlenmişse kakao, o kadar az faydası olur. Sütlü çikolatanın ruh halini arttırması için içerisinde yeterli kakao bulunmaz. Bu yüzden kakao oranı çok yüksek olan bitter çikolata tercih etmelisiniz. Aslında, şeker, doymuş yağlar, kimyasallar barındıran çoğu çikolata sizi daha da kötü hissettirebilir. Smoothie veya chia pudinginize biraz saf kakao tozu ekleyerek daha sağlıklı bir mutluluğa sahip olabilirsiniz.

Kivi

Depresyon ve anksiyete problemi yaşayanlarda folik asit eksikliği bulunur. Bu eksikliği tropikal meyve kivi ile giderebilirsiniz. Ayrıca kivi, kan basıncını ve stresli durumlara karşı diğer fizyolojik reaksiyonları azaltmaya yardımcı olabileceğini gösteren C vitamini açısından zengindir.

Süt

Araştırmalar, D vitamini düşük olan kişilerin daha yüksek depresyon ve anksiyete oranlarına sahip olduğunu gösteriyor. D vitaminini özellikle kışın güneş ışığından doğal olarak almak zor olabilir, bu nedenle besin takviyesi veya D vitamini bulunan bir gıda tüketerek yerini doldurabilirsiniz. D vitamini ile güçlendirilmiş sütü beslenme rutininize ekleyerek yulafınızda, smoothie’lerinizde kullanabilirsiniz.

Somon

Somon beynin bileşimi ve işleyişi için önemli bir besin maddesi olan omega-3 yağ asitleri içerir. Yetersiz omega-3, özellikle ruh hali, hafıza ve davranışla ilgili nöropsikiyatrik bozukluk riskini artırabileceğini gösteriyor. Somon ayrıca, iyi hissettiren kimyasal olan serotoninin öncüsü olan triptofan açısından da zengindir.

Yeşil çay

Araştırmalar yeşil çayın sadece antioksidanlar açısından zengin değil teanin adı verilen depresyonla mücadele eden bir amino asit açısından da zengin olduğunu ortaya koydu. Ruh halinizi yükseltmek ve antidepresan etkisi yaratması için normal yeşil çaydan beş kat daha fazla teanine sahip toz bir yeşil çay olan matcha'yı tercih edebilirsiniz.

Tags

saglikli-beslenme
saglikli-yasam

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler