Be Well

Zıplayarak formda kalın

Çocukluğumuzun eğlenceli aktivitesi ip atlamak, evde rahatlıkla yapabileceğiniz egzersizlerden biri. Kısa sürede zıplayarak yakacağınız kalorilerle daha kolay forma gireceksiniz.
Reading time 1 minutes

İp atlamak, boksörlerden futbolculara birinci sınıf sporcuların sıkça uyguladığı bir kardiyo egzersiz türüdür. Çocukken sokakta sıkça oyun olarak yaptığımız bu aktiviteyi siz de egzersiz rutininize eklemelisiniz. İp atlamak tüm vücudunuzu çalıştıran bir egzersizidir, bu nedenle kısa sürede çok fazla kalori yakmanızı sağlar. Ortalama ölçülere sahip bir kişi ip atlayarak dakikada 10 kaloriyi bile yakabilir. İp atlayarak kilo vermek isteyenler bu egzersize başladıklarında ilk başlarda daha fazla kalori yakacaklardır. Çünkü ip atlarken vücudunuzu hareket ettirmek için yer çekimine karşı koymanız gerek bu da daha fazla enerji gerektirir. Bu yüzden kilosu daha fazla olan insanlar ip atlarken daha fazla kalori yakarlar. Evde ip atlamayı egzersiz olarak gerçekleştirecekseniz bu rutini yüksek yoğunluklu aralıklı antrenman yani HIIT şeklinde denemenizi öneriyoruz. İp atlayarak hem bel çevresindeki yağlarınızdan kurtulacak hem de kalp sağlığınız daha iyi bir hale gelecek. Unutmayın ip atlarken ortopedik bir spor ayakkabı ve düz bir zemin ile bileklerinize çok yüklenmemiş olacaksınız.

Tags

benzer içerikler

Tavsiye edilen içerikler